Bannerannonsering, dødt eller ikke?

April 14, 2017
SEM

Er du redd for ”ad fraud”?

Bruker bedriften din banner-annonsering som Google Display Ads eller programmatisk annonsekjøp gjennom ulike børser? Er du redd for bot-trafikk, ”click fraud” og ad blockere, eller rett og slett at ingen ser annonsene dine? Du er ikke alene! 78 % av markedsførere i USA sier at de er redde for ”click fraud” og bot-trafikk mens 60 % er bekymret for ”ad blocking”. 

Vi hører stadig bedrifter som er bekymret for at banner annonseringen som gjøres ikke er verdt pengene og tiden som brukes på det. I mange tilfeller deler vi denne bekymringen med kunden. Selv om teknologibedriftene jobber iherdig med å bekjempe ulike former for ad fraud, var den ganske uendret fra 2014 til 2015 og er estimert å koste bedrifter $7.2 milliarder i 2016 ifølge Association of National Advertisers (ANA).

Så hva kan du gjøre for å sikre at banner annonseringen gir deg verdi? Her er noen enkle tips: 

1.         Kjør remarketing annonser.

2.        Bruk data smart.

3.        Velg premium formater.

4.        Analyser trafikken.

5.        Test hvilke formater som genererer mest verdi.

Du kan aldri sikre deg 100 % mot bot trafikk og ad blocking. Allikevel mener vi at med testing og analysering av trafikken kan banner annonser fremdeles være et riktig tilskudd i markedsmiksen. 

Ta gjerne kontakt med oss for en gratis workshop hvis du vil vite mer om banner annonsering.  

 

 

 

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form
Fredrik Melgård

Fredrik Melgård er Head of Strategy i M51.

Relaterte poster

Hold deg oppdatert

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form