– En mulighet jeg ikke kunne si nei til!

August 25, 2017
Nyheter

Asgeir Behrentz gikk fra internship til fast stilling hos M51. Nå gleder han seg til fortsettelsen og anbefaler flere å følge i hans fotspor.

Etter fullført bachelor i Kreativitet, Innovasjon og Forretningsutvikling fra Høyskolen Kristiania, stupte Asgeir inn i rollen som rådgiver i M51. Til tross for flere faste jobbtilbud, takket 25-åringen ja til en internship-stilling. Etter å ha lest om det nyoppstartede byrået i kampanje, bestemte han seg for å ta kontakt.

 – For min del var det et veldig enkelt valg, jeg fikk et bra inntrykk av menneskene og konseptet til M51. Jeg er opptatt av å velge en arbeidsplass hvor min kompetanse og kvaliteter best mulig kan påvirke miljøet. Jeg ringte til daglig leder og spurte om jeg kunne komme på besøk, det endte med internship, forklarer Asgeir.

Etter en intens sommer med mange oppgaver, mye ansvar og stor individuell frihet, takket han ja til tilbudet om en fast stilling.

– Internship handler om å være offensiv og skape verdi for selskapet, jeg følte at mine kvaliteter ble verdsatt. I tillegg til å fungere som digital rådgiver for kunder, produserte jeg blant annet video internt og eksternt.

– Siden ungdomsskolen har jeg brukt fritiden min på produsere video, utvikle apper, lage nettsider og forstå verdien av sosiale medier. God produksjon trenger nødvendigvis ikke være veldig dyrt. Jeg har tatt på meg ulike oppdrag for store merkevarer tidligere og skapt gode resultater.

Filmproduksjon er fortsatt noe han ønsker å hjelpe kunder med, men jobben i M51 har åpnet nye dører. Hverdagen som rådgiver åpner for tett kundedialog, stor grad av tillit og ansvar. For å skille seg ut og bygge tillit til kundene kreves det  bred kompetanse, erkjenner Asgeir.

– Jeg ønsker først og fremst å være en rådgiver og kontaktperson for kundene. Det er gøy å skape verdi i forskjellige kanaler, og med ulike metoder som har mitt stempel. M51 er ekstremt opptatt av at alle ansatte besitter høy kompetanse og kunnskap, det er en tøff bransje hvor kun de beste byråene overlever. Derfor valgte M51 å forkaste binding på tjenester – fordi de ønsker å bli vurdert på bakgrunn av resultater, ikke salgskunnskaper.

Nå gleder han seg til fortsettelsen og hevder at han begynner å bli varm i trøya. Samtidig erkjenner han at det digitale universet er ganske stort og omfattende.

– Min far er tidligere journalist og nå redaktør i en mindre lokalavis på Vestlandet, det er en ganske annerledes virkelighet enn den digitale hverdagen jeg lever i. Allikevel synes jeg at det er viktig at vi tar vare på noen av de tradisjonene, og at mennesker kan oppleve gleden av å lese en avis i papirform.    

– Men jeg er overbevist om at fremtidens jobbsøkere vil dra nytte av relevant erfaring innen digital markedsføring, uansett hvilken jobb de søker. Det er passende å bruke begrepet «revolusjon» når vi omtaler digital markedsføring og sosiale medier det siste tiåret, avslutter han.

Foto: @matsbakkenphotography

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form

Relaterte poster

Hold deg oppdatert

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form