Firedoblet antall ansatte 

August 13, 2019
Nyheter

Frederic Hermandsen skal jobbe som grafisk designer i M51. Dermed har digitalbyrået vokst til 20 ansatte på kun to år.  

– Jeg opplever M51 som et kreativt digitalbyrå som gir sine ansatte tillit og ansvar. Det er viktig for meg å være en ressurs som kan jobbe med prosjekter på lik linje med andre i M51, og det er blant annet noe jeg setter stor pris på, til tross for at jeg er ny i jobben, sier Frederic Hermandsen. 

29-åringen skal jobbe i M51 parallelt med at han fullfører en bachelor i Kunst og Formidling. Fra tidligere har han også en bachelor i Visuell Simulering fra Høgskolen i Hedmark og er utdannet dataingeniør fra NTNU i Trondheim. I M51 skal han designe nettsider, landingssider og illustrasjoner. 

– Allerede i løpet av den korte perioden jeg har vært ansatt har jeg fått mange spennende og kreative oppgaver. Jeg lærer veldig mye og det er åpenbart at M51 er en arbeidsplass som har et sterkt fokus på utvikling. Det er også verdt å nevne at M51 er flinke til å skape et miljø som legger til rette for sosial trivsel, understreker han. 


Bedre forutsetninger    

Da M51 ble etablert i 2017 var det vanskelig å forestille seg seg at selskapet skulle telle 20 ansatte kun to år senere. Daglig leder i M51, Daniel Ervig, er imidlertid ikke veldig overrasket over veksten. 

– Det er alltid vanskelig å se inn i fremtiden, men vi har hele tiden vært trygge på at vi ønsker å bygge opp en arbeidsplass med plass til mange. Heldigvis hadde vi et behov for å få inn flere tidlig i oppstartsfasen og det har bidratt til en positiv utvikling. Som en konsekvens av at vi har fått flere og større oppdrag, har vi hele tiden vært proaktive i jakten på kandidater som kan styrke oss der vi er sårbare, og det har vi lykkes med, forklarer Ervig. 

Han forteller videre at det er viktig å gi de ansatte høy grad av tillit og at det har vært en viktig faktor til veksten. I dag har blant annet M51 et eget kreativt team som jobber tett på flere av kundene. 

– Veldig mange brikker falt på plass da Marthe Undrum, Thomas Lie Strømme og Asgeir Behrentz ble en del av M51 i en tidlig fase. De har alle sammen vært med på å forme oss til det vi er blitt i dag, og det er vi veldig glade for, fortsetter han. 

Tror på flere ansatte

Til tross for at mange reiser bort i sommer har det ikke vært helt stille i kontorene til M51. Det er fortsatt lenge til årets største merkedager, men flere kunder har allerede begynt forberedelsene inn mot Black Friday og julesalget. Det blir stadig tøffere kamp om å være synlig for kundene, derfor peker Ervig på viktigheten av å planlegge tidlig. 

– Det kommer alltid en del forespørsler om bistand og hjelp like før de største merkedagene, vår beste anbefaling er å planlegge i god tid før kampanjestart. Når vi har god tid kan vi utnytte kundens budsjett bedre, få økt utbytte av våre egne ressurser og skape et engasjerende innhold som skiller seg ut. Heldigvis opplever vi at stadig flere markedssjefer ønsker å planlegge i god tid. 

Nettopp derfor kan det bli aktuelt å ansette enda flere etter sommerferien, selv om ingenting er bestemt på nåværende tidspunkt. 

– Det er en vurdering vi tar fortløpende, men vi er alltid på jakt etter dyktige kollegaer som vil være med å bygge M51 til å bli det beste digitalbyrået. Vi stiller høye krav, men samtidig er vi opptatt av å gi mennesker frihet og tillit, slik at de kan bidra til nå våre felles målsettinger, avslutter Ervig.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form
Martin Vik

Martin Vik er Head of Content i M51.

Relaterte poster

Hold deg oppdatert

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form