Snapchat med gladnyhet til norske bedrifter

August 10, 2017
Sosiale medier

Den populære tjenesten har endelig knekt koden. Nå blir det trolig hard kamp om annonseplassene i Norge.

Snapchat bekrefter at de gjør som sine konkurrenter, nå har de opprettet kontor i Norge. I tillegg er det klart at annonsering på Snapchat ikke kun er forbeholdt de største annonsørene, nå skal «alle» få være med på festen. Dermed tyder mye på at bilde- og video-tjenesten ser på Norge som et lukrativt marked. 

Denne nyheten har vi i M51 ventet lenge på, faktisk er vi én av veldig få mediebyrå som tilbyr annonsering for våre kunder i Snapchat. 

Veksten fortsetter

Siden applikasjonen ble lansert i 2011 har Facebook og Google lagt flere milliarder på bordet i et håp om å sikre seg tjenesten. Men foreløpig ser det ut til at Snapchat ikke er til salgs, og ifølge ferske tall kan tålmodigheten vise seg å være lønnsom.

Tjenesten har nemlig over 2,3 millioner brukere over 18 år i Norge, ifølge Ipsos. Her kommer det også frem at 80 prosent av kvinner i alderen 30 til 39 år er aktive på Snapchat.  

En av grunnene til at annonsørene sikler etter å ta i bruk Snapchat er antall unge brukere – en generasjon det er vanskelig å treffe i andre kanaler. Til tross for den enorme populariteten hos de yngste, hevder Snapchat at også de eldre strømmer til. Ifølge delingstjenesten opplever de nå en bølge av eldre brukere som vil være med på moroa.   

Filter-bonanza

Nyheten er godt nytt for norske bedrifter som har ventet lenge på å ta i bruk Snapchat som annonsekanal. For å få tilgang til annonseproduktene, linser eller filter i Norge, må annonsørene bruke mediebyråer, eller ta direkte kontakt med Snapchat. Snap Ads kan kjøpes gjennom Snapchat ad tools.  

Når brukerne swiper over skjermen vil de oppleve nye og unike filter. Ifølge Snapchat merker de allerede en stor etterspørsel fra event-arrangører, bedrifter og varehus, bedrifter som planlegger markedsstrategier på merkedager og selskaper som kun ønsker brand awareness.

 

Vi gleder oss og er allerede i gang med å planlegge for våre kunder! Ønsker du å lære mer om mulighetene som åpner seg, ta kontakt med oss så hjelper vi deg!   

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form
Martin Vik

Martin Vik er Head of Content i M51.

Relaterte poster

Hold deg oppdatert

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form